Σελίδες

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

ΤΟ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕ Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΡΡΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Το όνομά του κυκλοφορεί από στόμα σε στόμα σαν «αστικός μύθος». Τον καλούν να δώσει λύσεις εκεί που όλοι οι άλλοι αποτυγχάνουν. Ζώντας μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας κάπου στην Πεντέλη, οι φήμες κάνουν λόγο για ένα «genius» της μηχανικής, αρχιτέκτονα στο επάγγελμα, ιδιόρρυθμο άνθρωπο, στου οποίου το λεξιλόγιο δεν υπάρχει η λέξη «ακατόρθωτο» και ο οποίος είναι ικανός να κατασκευάσει οτιδήποτε στην αυλή του σπιτιού του. Όταν λέμε όμως οτιδήποτε εννοούμε Ο-Τ-Ι-Δ-Η-Π-Ο-Τ-Ε...

Ο Δημήτρης Κορρές είναι αρχιτέκτων μηχανικός, κεραμίστας-αγγειοπλάστης, μηχανουργός, ενώ πρωταρχική επιθυμία του ήταν να γίνει γλύπτης. Μην περιμένετε να ακούσετε γι' αυτόν από τα εγχώρια ΜΜΕ. Ο άνθρωπος είναι σοβαρός και δεν ενδιαφέρεται καθόλου για κάθε είδους εφήμερη προβολή. Άλλωστε, το έργο του μιλάει από μόνο του και μάλιστα σε... διεθνή γλώσσα, μια που τα επιτεύγματά του ταξιδεύουν με ταχύτητα φωτός από την αυλή του σπιτιού του στις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου και συνήθως προκαλούν σάλο.

Δουλεύει με λίγους και πιστούς συνεργάτες και η λέξη «πρόκληση» είναι «βούτυρο στο ψωμί του», το ανέφικτο η πνοή του και η αναβλύζουσα δημιουργικότητα το μέσο του.

Γι' αυτόν έχουν ειπωθεί παιάνες:

Ο άνθρωπος που μετακίνησε το εκκλησάκι πριν την πλατεία της Κηφισιάς για να πλατύνει ο δρόμος...

Που έδωσε λύση για τη στήριξη των παλαιών πυλώνων φωτισμού του Ολυμπιακού Σταδίου...

Που έδωσε τη βασική λύση στη γέφυρα της Χαλκίδας...

Που μετακίνησε την καμινάδα των 46μ. στο Carrefour της Ν. Ιωνίας...

Που μετακίνησε τον βυζαντινό ναό της Παναγίας Τορνικίου Γρεβενών, για να σωθεί από τα νερά φράγματος στον Αλιάκμονα...

Που μετακίνησε τον ναό των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στο αεροδρόμιο των Σπάτων...

Που μετακίνησε ένα τζαμί στη Θεσσαλονίκη και άλλα κτήρια...



Που πρότεινε την ανάπλαση της παλιάς πόλης του Ρεθύμνου...

Ασχολήθηκε επί σειρά ετών με ένα εξαιρετικά πολύπλοκο project κατασκευής ενός αυτοκινήτου με χαρακτηριστικά Rally και Off Road συγχρόνως. Οι αναρτήσεις είναι εμπνευσμένες από τις αναρτήσεις του 2CV, αλλά μόνο σαν φιλοσοφία, γιατί ο σχεδιασμός είναι παγκόσμια πατέντα δική του και βασίζεται σε διαγώνιες αντιστρεπτικές ράβδους που κάνουν ολόκληρο το αμάξωμα με τη συμμετοχή των τροχών ένα ενιαίο και ενεργό σύστημα απόσβεσης.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι επίσης δικό του, υλοποιημένο στη Σουηδία.

Έχει δεχτεί πολλές προτάσεις από ξένους οίκους, αλλά σκοπός του είναι το αυτοκίνητο να κατασκευαστεί εδώ, από τον ίδιο και τους συνεργάτες του.

Είναι ένα αυτοκίνητο που πηγαίνει στο δρόμο με κορυφαίες επιδόσεις και ανά πάσα στιγμή, χωρίς κανένα ιδιαίτερο χειρισμό μπορεί να σκαρφαλώσει σε απίθανες κλίσεις και  ξεπερνάει μεγάλα εμπόδια χωρίς καμία ενόχληση για τους επιβάτες.


Παράλληλα, είναι πρωτοπόρος της αναρρίχησης βράχου στην Ελλάδα. Έχει ανοίξει πάμπολλες αναρριχητικές διαδρομές, που για την εποχή τους ήταν εξωπραγματικές. Είναι ο πρώτος (στην Ελλάδα) που εισήγαγε και δίδαξε την ελεύθερη αναρρίχηση. Σκαρφάλωσε πλάκες που κανείς δεν διανοήθηκε εκείνη την εποχή να κοιτάξει.
ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΣΟΥΠΕΡ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ "KORRES 4"
Το διθέσιο πρωτότυπο έχει μήκος 3.920 χλστ, πλάτος 1.960 χλστ, ύψος 1.250 χλστ και μεταξόνιο 2.560 χλστ., χωρίς όμως να αποκλείεται στο μέλλον να χρησιμοποιηθεί ένα μεγαλύτερο σασί ώστε να προστεθούν και δύο πίσω θέσεις. Ζυγίζει 1.600 κιλά και φορά τον LS7 7.0-λίτρων ατμοσφαιρικό κινητήρα της Corvette Z06 απόδοσης 505 ίππων, κάτι που του δίνει τη δυνατότητα να επιταγχύνει στα 0-100 χλμ/ώρα μέσα σε 3,8 δευτερόλεπτα ενώ έχει τελική ταχύτητα 300 χλμ/ώρα.

img 4796 700x466 Μάθε τα πάντα για το Korres Project 4

Η κίνηση μπορεί να σταλθεί σε όλους τους τροχούς, ενώ υπάρχει η επιλογή η δύναμη του κινητήρα να στέλνεται μόνο στο πίσω άξονα. Διαθέτει τρία διαφορικά με κεντρικό κλείδωμα, με τη ροπή να στέλνεται σε αναλογία 33 % / 67 % για τον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα, με τη συγκεκριμένη αναλογία να επιλέγεται καθώς θεωρήθηκε η βέλτιστη ώστε να περιορίζεται στο ελάχιστο η υποστροφή.

Το κιβώτιο του είναι ειδικά κατασκευασμένο για το αυτοκίνητο και διαθέτει έξι ταχύτητες με 3 τελικές κλιμακώσεις, με την τελευταία να μπορεί να δώσει στο αυτοκίνητο θεωρητική τελική ταχύτητα 600 + χλμ/ώρα.

Το ύψος του αυτοκινήτου αυξομειώνεται με ειδικό μηχανισμό με το “track mode” να είναι 5 εκατ. ενώ μπορεί να φτάσει έως και 50 εκατοστά. Η χαμηλότερη θέση του δίνει τη δυνατότητα να ακουμπάει στο έδαφος (χρησιμεύει και ως αντικλεπτική προστασία). Ακόμα, η άρθωση της ανάρτησης του κάθε άκρου είναι εκπληκτικά μεγάλη καθώς μια ρόδα μπορεί να σηκωθεί έως και 95 εκατοστά από το έδαφος με τις υπόλοιπες τρεις να έχουν επαφή με το δρόμο. Το εκπληκτικό της ανάρτησης είναι πως ο μπροστά δεξιός τροχός στην ουσία αλλιπιδρά με τον πίσω αριστερό, ενώ ο μπροστά αριστερός με τον πίσω δεξιό. Η ανάρτηση απορροφά κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος χωρίς τη παραμικρή ανωμαλία να μεταφέρεται μέσα στη καμπίνα.

img 4841 700x466 Μάθε τα πάντα για το Korres Project 4

Στην οδική συμπεριφορά του πρωτοτύπου έχει συμβάλει και ο Έλληνας οδηγός αγώνων Βασίλης Ορφανός, γνωστός από τις συμμετοχές στο Rally Darar. Μιλήσαμε μαζί του και μας τόνισε και αυτός την εκπληκτική οδηγική συμπεριφορά του Korres Project 4, ενώ σε ότι αφορά τα μελλοντικά του σχέδια, ανέφερε πως επιθυμία του είναι να τρέξει ξανά στο Rally Dakar, αλλά αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην αναζήτηση χορηγών που θα τον βοηθήσουν στην προσπάθεια αυτή.



Το Korres 4 αποτελεί τη σοβαρότερη και πιο ολοκληρωμένη προσπάθεια για ένα κατεξοχήν ελληνικό αυτοκίνητο με βλέψεις κυρίως την αγορά της Αμερικής και Μέσης Ανατολής. Η αρχική εκτίμηση μιλά για 50 αυτοκίνητα αλλά ευχόμαστε να υπάρξουν περισσότερα με την μέχρι σήμερα ανάπτυξη του, στα 12 χρόνια του project και των υπολοίπων πρωτοτύπων να έχει κοστίσει αρκετά εκατ. ευρώ.











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου