Σελίδες

Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΤΡΙΚΥΚΛΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

MOTOR CAR
Μία μάλλον περίεργη ελληνική σχεδίαση/κατασκευή,ενός μικρού τρίκυκλου φορτηγού, φορτίου μόνο 350 κιλών. (Άσχετα αν συνήθως το φόρτωναν έως και 2000 κιλά).
Κατασκευάσθηκε σε δύο τύπους, χρησιμοποιώντας κινητήρες V.W. ή FORD.
Λειτούργησε από το 1967 έως το 1971.
 Εικόνα  
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
S A M
Ένας από τους πολλούς  Έλληνες βιοτέχνες / κατασκευαστές τρικύκλων φορτηγών, ο Στέφανος Α. Μπαλτάς.
Δημιούργησε και λειτούργησε την εταιρεία του από το 1966 έως το 1974.
Τα πρώτα του μοντέλα χρησιμοποίησαν κινητήρες V.W.
Τα επόμενα FORD 1300.
Η επιτυχία των SAM, ήταν στο σασί που δεν σκούριαζε εύκολα. Ακόμα και σήμερα υπάρχουν ελάχιστες, 35 χρόνια μετά το κλείσιμο του κατασκευαστή των.
   Εικόνα
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
R O S
Ήταν απο τις πιο επιτυχημένες εταιρείες κατασκευής τρίκυκλων μεταφορικών οχημάτων, ιδιοκτησίας Σταύρου Κωνσταντινίδη.
Πούλησε σε μεγάλους αριθμούς, ξεπερνώντας κλασσικούς του είδους κατασκευαστές όπως ALTA-STYL CAR.
Οι πωλήσεις ήταν δικαιολογημένες μιας και «Ροσάκι» όπως χαϊδευτικά το αποκαλούσαν οι ιδιοκτήτες του, ήταν μια απόλυτα αξιόπιστη μηχανή με μεταλλικό κουβούκλιο που δεν σκούριαζε.
Χρησιμοποίησε κινητήρες 1000 και 1500 κυβικών.
Σταμάτησε η παραγωγή του το 1976,επειδή σε σχέση με άλλα εισαγωγής ήταν ξεπερασμένο.
Έχουν αναφερθεί ακόμα μερικά που έχουν επιζήσει και λειτουργούν.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
P A N C A R
Ακόμα ένας σχεδιαστής κατασκευαστής, ιδιοκτησίας Παν. Καραβισόπουλου.
Λειτούργησε από το 1968 έως το 1992.
 Εκτός από το τρίκυκλο φορτηγό, είχε σχεδιάσει και κατασκευάσει και ένα τετράτροχο τύπου μπάγκι, που δεν μπόρεσε όμως να βγάλει άδεια τύπου και να το διαθέσει στην αγορά.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
D I N A P
Εταιρεία στην Αθήνα (Εργοστάσιο στα Λιόσια),ιδιοκτησίας Δ. Αποστολόπουλου.
Από τους μικρότερους εκείνη την εποχή  κατασκευαστές τρίκυκλων φορτηγών. Χρησιμοποιούσε κινητήρες V.W. 1200 cc 34HP (πολλές φορές ανακατασκευασμένους),με δυνατότητα φορτίου 1000 κιλά.
Εικόνα
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
A K HELLAS
Ελληνική κατασκευαστική ( ΑΚ = Αγγελόπουλος – Καρκάκης Ο.Ε.)
Ειδικευμένη σε ελαφρά τρίτροχα φορτηγά.
Για φορολογικούς λόγους, ήταν εφοδιασμένα με κινητήρα δίχρονο 50 κ.ε.
Από τις κατασκευές τους, μια ομάδα ήταν μοτοσυκλετικής νοοτροπίας (με συστήματα οδήγησης-φρένων κλπ από μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες) και μια άλλη που παρομοίαζε με αυτοκίνητα (τιμόνι-κουβούκλιο κλπ).
Το κυριότερο παραχθέν μοντέλο –Τ.200-, χρησιμοποιούσε κινητήρα SACHS 50 cc, 4,8 HP, ικανότητος φορτίου περίπου 150 κιλών. Παρήχθη από το 1968 έως το 1975, σε τρείς διαφορετικές εκδόσεις καμπίνας και εξοπλισμού.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Α Τ L A S
Ελληνική εταιρεία με εργοστάσιο στον Ρέντη Αττικής, κατασκεύαζε τρίκυκλα ελαφρά φορτηγά από το 1967 έως το 1972.
Χρησιμοποιούσε κινητήρες V.W. αερόψυκτους (συχνά μεταχειρισμένους) και πίσω άξονες από FORD Γερμανίας.
Κατασκευάσθηκε σε δύο τύπους πολυεστερικής καμπίνας.
Εικόνα
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Β.Ε.Τ.
Η Βιομηχανία Ελληνικών Τρικύκλων, ιδρύθηκε από τον Πέτρο Κωνσταντίνου και προσανατολίσθηκε στην κατασκευή –κυρίως – ελαφρών φορτηγών.
Το 1965, σχεδίασε το πρώτο της επιβατηγό τρίκυκλο αυτοκίνητο που βασιζόταν σε κινητήρα μοτοσυκλέτας BMW 125 cc. Το πρωτότυπο αυτό δεν έφθασε ποτέ στην γραμμή παραγωγής.
Το 1973, κατασκεύασε το ΒΕΤ 500 που έφερε κινητήρα FIAT 500 cc, το οποίο όμως παρήχθη σε ελάχιστα κομμάτια. Δεν μπόρεσε να πάρει έγκριση τύπου και η επιχείρηση σταμάτησε τις δραστηριότητές της το 1976.

ΠΗΓΗ:  http://www.nivaclub.gr

Περισσότερα για την ιστορία του ελληνικού αυτοκινήτου, πατήστε εδώ.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου